Domeniul Educației Școlare: APEL SELECȚIE 2023-2024
Beneficiari mobilități de învățare Acțiunea Cheie 1 – Educația Școlară (SCH) din cadrul proiectului de Acreditare Erasmus+
Apelul 2022-2023
2023-1-RO01-KA121-SCH-000126759
ACTIVITĂȚI DE MOBILITATE PROPUSE PENTRU ANUL ȘCOLAR 2023-2024
Mobilități ale elevilor
ME1. Mobilitate de grup a elevilor, 5 zile de activitate, 9 participanți împreună cu 2 profesori însoțitori, școala de primire Alicante, Spania, 26 noiembrie 2023- 2 decembrie 2023.
ME2. Mobilitate de grup a elevilor, 5 zile de activitate, 4 participanți împreuna cu 1 profesori însoțitori, școala de primire AVE MARIA CASA MADRE, Cuesta del Chapiz, 3, 18010 Granada, Spania, perioadă an școlar 2023-2024
Mobilități personal din școală
MP1. Staff job shadowing, 5 zile de activitate, 2 participanți, Alicante, Spania, 26 noiembrie 2023- 2 decemrbie 2023.
MP2. Staff job shadowing, 5 zile de activitate, 2 participanți, AVE MARIA CASA MADRE, Cuesta del Chapiz, 3, 18010 Granada, Spania, perioadă an școlar 2023-2024.
MP3. Cursuri și formare, 5 zile de activitate, 4 participanți, activitate de formare ”Blended Learning & Education for Future”, Republica Ceha / Spania.
Perioadele de mobilitate și locațiile de formare pot fi schimbate la inițiativa formatorilor. Nu se schimbă tematica de formare.
Pentru mai multe informații accesați următorul document:
Documente utile pentru completarea dosarului
Transmitem felicitări tuturor elevilor care au participat la Concursul de selecție.
Candidații care nu au fost admiși rămân pe lista de așteptare în ordinea punctajelor obținute (în cazul apariției unor situații nedorite, ei pot lua locul celor admiși, în eventualitatea în care aceștia nu ar putea să participe).
APEL SELECȚIE 2023-2024, Etapa 2
Pentru mai multe informații accesați următorul document:
Experiența Erasmus+ la Colegiul Tehnologic „Spiru Haret”, 2023-2024
Grație acreditării Erasmus+ obținute, pe parcursul anului școlar 2023-2024 au avut loc mai multe mobilități atât pentru cadrele didactice, cât și pentru elevi, finanțate de către Uniunea Europeană, prin intermediul proiectului de educație școlară 2023-1-RO01-KA121-SCH-000126759.
Așadar 15 elevi, însoțiți de către 3 cadre didactice au participat la mobilități de scurtă durată destinate elevilor, 4 cadre didactice au participat la cursuri de formare și 3 cadre diactice la activități de job-shadowing.
În perioada 27 noiembrie- 1 decembrie 2023, 11 elevi ai Colegiului Spiru Haret din Piatra-Neamț, însoțiti de 2 cadre didactice au participat la mobilitatea de scurtă durată la instituția școlară IES LEONARDO DA VINCI, din Alicante, Spania,. Elevii au participat în baza unui program riguros realizat, la diferite activități de predare-învățare, la discipline cum ar fi: engleza, spaniola,TIC, chimie, arte, muzică, sport și altele, dar și programe social-culturale desfășurate în săptămână respectivă.
Iată câteva reflecții ale elevilor privind mobiltatea la care au luat parte:
„În urma participării la mobilitatea Erasmus organizată de liceul nostru în noiembrie 2023, am avut oportunitatea de a participa, alaturi de colegi din Spiru și chiar din clasa mea, la activitățile unei scoli din altă țară, cu elevi de alte naționalități, ceea ce a fost interesant și diferit.
Am dobândit numeroase experiente în domeniul științelor, muzicii, limbilor străine: engleza, spaniola și nu în ultimul rând – sport, preferatul meu.
Am legat prietenii cu toți participanții din proiect, am reușit să comunic și să împărtășesc cu colegii străini despre obiceiurile și tradițiile noastre.
Am colaborat frumos și eficient cu cei din echipa din Spiru, chiar dacă nu-i cunoșteam pe toți.
Șederea în Spania a fost grozavă, plină de activități interesante și experiențe frumoase.
Abia aștept să aplic pentru viitoarele oportunități.” (Mititelu M., clasa a VII-a).
„Cât timp am fost în experiența din Spania mi-am făcut mulți prieteni și am cunoscut multe persoane noi, și din Spiru și de la școala de acolo. Și cazarea a fost una cum se cuvine și cu siguranță voi participa și anul viitor dacă voi avea posibilitatea” (Dediu C., clasa a X-a).
Între 10 și 14 iunie 2024, 4 elevi ai Colegiului Tehnologic „Spiru Haret”, însoțiți de 1 cadru didactic, au participat la o altă mobilitate de acest fel. Doi dintre elevii liceului au avut posibilitatea să participe la activitățile din cadrul mobilității la școala gazdă: IES LEONARDO DA VINCI, din Alicante, Spania, iar ceilalți doi elevi de gimnaziu au fost primiți de către instituția școlară Colegio Jesús María Asís, tot din Alicante, Spania.
„Erasmus+ a fost o aventură incredibilă! La 14 ani, am petrecut o săptămână în Spania, am făcut prieteni din toată Europa și am învățat despre culturile lor. Am vizitat locuri noi și mi-am îmbunătățit engleza. A fost o experiență de neuitat, care mi-a deschis orizonturile!„ (Andrițoi A., clasa a VII-a).
„Erasmus+ a fost o experiență unică, distractivă și interactivă, poate chiar cel mai frumos lucru care ți se poate întâmpla pe timpul liceului”. (Panțiru A., clasa a XI-a).
Două cadre didactice au avut ocazia să participe, în perioada 15- 19 aprilie 2024 la cursul de formare „Game based learning and Gamification”, oferit de ITC, din Praga Cehia. Prin intermediul acestui curs cadrele didactice și-au sporit semnificativ calitatea și eficacitatea educației. În cadrul activităților s-au prezentat o serie de tehnici, aplicații si programe menite să ajute cadrele didactice în procesul de predare-învățare. Printre ele enumerăm: Canva, Storyjumper, Kahoot, Plickers, Class Dojo, Goosechase, Flipped classroom și altele. Formatorii au subliniat rolul pe care îl are “jocul‘’ ca și facilitator al învățării, făcând diferența intre GAME = joc și Gamification = activitate didactică transpusa in joc. Elevii generatiei de azi sunt atrasi de nou, sunt creativi, sunt orientati spre activitatile care implica folosirea internetului si a digitalului (echipament It), dar si a resurselor educationale deschise.
„Am trăit experiența Erasmus+ în Praga la cote maxime și abia așteptăm sa integrăm noile metode inovatoare în cadrul orelor de curs de la Colegiul Tehnologic „Spiru Haret” . Această oportunitate nu a reprezentat doar o simplă instruire teoretică, ci o adevarată călătorie de invățare practică și personală. Este o pistă de lansare spre noi perspective,o experiență care trebuie continuată și îmbogățită.” (Anton C., Maxim A.M.)
Alte 2 cadre didactice au avut ocazia să își îmbunătățească competențele didactice în cadrul cursului „Approaching multicultural issues and mixed ability classes”, ținut de către ITC, în Praga, Cehi. În perioada 20-24 mai 2024. Acest curs a permis cadrelor didactice să însușească o serie de abilități noi de a face față provocărilor de la clasă din secolul 21 și a oferit un ghid practic profesorilor de toate disciplinele și nivelurile. Au fost formate competențe precum crearea unui mediu incluziv, activ și deschis, cu un nivel scăzut de stres, care răspunde nevoilor individuale și ale comunității. Cursul s-a bazat pe „învățare prin practică” prin diverse activități colaborative și reflexive. „Abordarea multiculturală e mai mult decât toleranță și acceptare, e un mod de a trăi împreună, realizând o societate sustenabilă prin crearea înțelegerii, respectului și dialogului între diferitele grupuri culturale.” (Cozma M., Niță L.)
Un alt grup format din 3 cadre diactice au participat la activități de job-shadowing din cadrul IES LEONARDO DA VINCI și Colegio Jesús María Asís, tot din Alicante, Spania.
Iată ce concluzii ne-au oferit cadrele didactice la întoarcerea din mobilitatea dată:
„Aplicațiile practice sunt atractive și antrenante pentru elevi; cu cât acestea sunt mai interesante și implică mai mult audio-vizualul și tehncia digitală cu atât ei vor fi mai atrași și vor fi prezenți la ore. Prin abilitățile tehnice și digitale dezvoltate în rândul cadrelor didactice crește motivația de învățare și interesul elevilor de a participa la aceste ore.
Lucrul în echipă cu elevi din diverse culturi promovează incluziunea socială, respectul și multiculturalitatea; implicarea și valorificarea acestora în diverse activități aduce o abordare extrapolară a produsului rezultat.
Incluzând elevii proveniți din medii defavorizate în activitățile internaționale se permite asigurarea oportunității de dezvoltare a abilităților profesionale și personale ale acestora, sprijinind integrarea lor în comunitatea școlară și socială.” (Militaru A., Mititelu R.C., Ursan D.)