Creating STEAM Innovations
Proiectul „Creating STEAM Innovations”, 2023-1-LT02-KA153-YOU-000148935, care se desfășoară în perioada noiembrie 2023 – aprilie 2024 își propune să ofere cunoștințe și competențe pentru lucrătorii de tineret în derularea activităților din domeniul STEAM folosind abordarea „Design Sprint” și metodologia „Învățării bazate pe provocări”. Proiectul este coordonat de organizația Šiauliai Tech din Lituania și implică nouă organizații partenere din Europa, printre care este și Colegiul Tehnologic „Spiru Haret” . STEAM reprezintă combinația între mai multe domenii, precum Științe, Tehnologie, Inginerie, Artă și Matematică. În cadrul proiectului a fost organizat cursul de formare cu același nume „Creating STEAM innovations”, adică Crearea inovațiilor STEAM, iar activitățile acestuia s-au relizat în perioada 16-24 februarie 2024 în instituția gazdă din Lituania. Astfel, la mobilitatea de formare au participat 3 cadre didactice din cadrul Colegiului Tehnologic „Spiru Haret”, respectiv Niță Liliana, Militaru Alina Ramona, Cozma Mona Elena. Activitățile implementate de acestea în urma participării la acest curs de formare au contribuit la realizarea obiectivelor proiectului și anume de integrare a științei, tehnologiei, ingineriei, artei sau a matematicii cu disciplinele legate de sport, învățământ primar și activitate de sprijin. Metodele de lucru au fost adaptate pentru a fi accesibile și elevilor cu CES.
- Construirea orașului viitorului: un vis despre un loc în care soluțiile frumoase și practice se unesc și transformă orașul într-un loc confortabil și inteligent. Elevii au lucrat în echipe, iar la final au prezentat modelele orașelor create, găsind soluții pentru viitoarele locuințe, transportul public, colectarea deșeurilor, protejarea apelor și naturii;
- Concurs Cel mai înalt turn: Copiii, organizați pe echipe, au construit celui mai înalt și rezistent turn;
- Autoprezentare și cunoaștere interpersonală: elevii au personalizat imaginea cu omulețul Lego și au enumerat care sunt mâncărurile și activitățile preferate, țara pe care ar dori să o viziteze și au scris câte un motto care îi motivează și inspiră;
- Lego și matematică: adaptarea unei ore de evaluare la matematică folosind metoda Lego Serious Play. Copiii au construit pe rând două turnuri, apoi au comparat numerele de piese dintre ele, au făcut calcule matematice (adunare, scădere, înmulțire, împărțire), au construit școala viitorului și au rezolvat probleme matematice.
- Concurs de curse de mașini: copii au lucrat în echipe și au constuit mașinuțe din piesele lego, apoi au testat mașinuțele participând la un concurs.